Vi söker ledare och frivilliga föräldrar!

24 augusti, 2019 av Christoffer Hjerne

Kåren söker just nu efter ledare och föräldrar som kan hjälpa till på någon av våra avdelningar. Man behöver inte ha någon tidigare erfarenhet. Du kanske tänker att scouting handlar om att man ska ha kunskap om att kunna göra knopar och överleva i skogen. Det är inte allting. En bra ledare kan vara en vuxen person som är en bra förebild för unga. Någon som inte kan någonting alls om knivar och knopar, men kan väldigt mycket om gruppdynamik passar perfekt som ledare.

Såklart så är avdelningsledare inte superhjältar. De behöver all hjälp de kan få. Därför uppskattas det enormt mycket om man som förälder, kamrat eller släkting hör av sig till någon avdelning man är villig att hjälpa till på. Vi önskar den bästa upplevelsen för alla ungdomar i föreningen och för att det ska gå som planerat så behövs det engagerade människor som är villiga att hjälpa till.

För att komma i kontakt med en avdelningsledare kan man gå in på avdelningens sida eller skriva ett meddelande på kontakt sidan.

RS-/Utmanarscoutlägret Boomerang på Vässarö 2008. Bilderna får endast användas i sammangang som rör scouting. Foto: Magnus Fröderberg