Den 6 juli 2019 brann scoutgården ner. Så här ser läget ut just nu. (22-04-11)

Detta har hänt:

• Den 4 April har man börjat gräva ut för grunden av huset. Det står en grävmaskin på platsen som schaktar ut jord och sten och plattar till marken så att man kan gjuta en betonggrund.

• Vi har nu fått startbesked och huset bör vara klart några veckor efter påsk. Därefter börjar en lång inredningsperiod där vi ska montera spis, toaletter, kyl, lampor mm, vi förväntar oss att vi börjar använda oss av lokalen till höstterminen.

• Styrelsen har fått in ritningar till det nya huset och väntar på ett antal administrativa processer innan byggföretaget sätter igång med bygget.

• Vi har fått in pengar och hjälp från både företag/föreningar och privatpersoner vilket vi är väldigt tacksamma för.

• Gården har rivits. Lite av materialet klarade sig, speciellt det från förrådet men majoriteten är rök eller fuktskadat. Huset var fullt försäkrat men avskrivningar sker. Styrelsen pratar med försäkringsbolaget. Mycket av materialet står just nu i en container, men det är ingen permanent lösning.

Information om den tillfälliga lokalen:

den tillfälliga lokalen finns nere vid vilundavallen, baracken mot vallen där de har kiosken “MÅLET”
Kordinater: 59°31’00.4″N 17°55’13.7″E
Google maps formatering: 59.516774, 17.920477

vi hyr 5 kvm förråd i själva baracken, för mer pysselgrejer. Inga skitiga scoutprylar.

Kan endast bokas fyra veckor framåt, det betyder att man måste boka om sig en gång varje vecka. Inga övernattningar.

Hyr även 15 kvm i omklädningsrums baracken mittemot för materialförråd.

Förhoppningsvis går det att hitta andra lokaler att vara i, exempelvis nedlagda fritidsgårdar, frilufsfrämjarnas torp i fresta och sollentuna norras stuga i rotebro.