vårläger2023 zoobild

Tema – Zootropolis

Anmäl dig här!!

sista anmälningsdag 7 maj

På 2023 års vårläger kommer vi vara vid den vanliga lägerplatsen i Rosersberg som finns fastnålad på kartan längst ner på sidan.

Samlingsplats för utfärd och hemkomst är Bryggerivägen 10, 194 39, Upplands Väsby, vid scoutgårdens parkering.

Rekommenderad vy: Dator

Avfärd:

Avdelning Datum – tid – plats Kostnad Färdmedel
Himlavalvet & Vintergatan (Spårare) 19 Maj 09:30 vid Steningebadets parkeringsplats 650 Bil
Djunglarna – (Upptäckare) 18 Maj 09:00 vid Scoutgården 850 Cykel
Valhall – (Äventyrare) 17 Maj 18:30 vid Scoutgården 850 Cykel
Seniorerna – (Utmanare) 17 Maj – 18 maj 850 Valrfri & ta täten på cykel

Hemfärd Söndag den 21 maj:

Himlavalvet Hämtas vid Steningebadets parkeringsplats kl 13:00
Övriga avdelningar Cyklar tillbaka. Beräknad hemkomst ca kl 14:00 vid Bryggerivägen 10. (Vi kommer behöva hjälp att lasta av material på vallen, kontakta c.hjerne@gmail.com om du har möjlighet att hjälpa till innan eller efter barnen anländer.)

Övriga förberedelser och datum

Föräldramöte / Informationsmöte 8 Februari 18:30 vid vilunda.
Sista anmälningsdatum 7 Maj

Vid Frågor:

Christoffer Hjerne – Lägerchef

övrigt kontakta Styrelsen eller avdelningsledaren

Vårlägret hålls varje år över kristi himmelsfärds helgen. Vårlägret är ett evenemang som gör att alla i kåren kan lära känna varandra bättre. Alla avdelningar åker till en gemensam plats (vanligtvis i skogen) för att spendera några dagar tillsammans. Under lägret får scouterna uppleva äventyr och roliga aktiviteter som är baserade på lägrets tema. Vi sover i tält och lagar mat på våra egenbyggda spisar (yngre avdelningar har enklare spisar, typ grillar). Det finns dass och man brukar tvätta sig i närliggande vatten.